Zaloguj się
Jesteś nowy na OX.PL?
Zaloguj się
Jesteś nowy na OX.PL?
wiadomości

Skoczów: PKO BP nie poinformował o zmianie taryf prowizji

Bardzo się zdziwił Jerzy Sikora ze Skoczowa, kiedy odebrał ostatni wyciąg ze swojego rachunku bankowego prowadzonego przez PKO BP.
– Do listopada PKO BP za stałe zlecenie zapłaty pobierał ode mnie 1,50 zł. Kiedy jednak zobaczyłem swój wyciąg z grudnia okazało się, że zabierają mi 4 zł – informuje zbulwersowany Sikora. Jak twierdzi o zmianie wysokości kosztów opłaty stałego zlecenia zapłaty w ogóle nie został poinformowany. – Zażądałem pisemnie aktualnej taryfy prowizji opłat bankowych. Do tej pory jej nie otrzymałem. Dostałem jedynie niechlujnie przygotowane regulaminy. Na żadnym z nich nie ma nawet daty ich obowiązywania. Nie wiem zatem, który jest aktualny – dodaje pan Jerzy.

Niestety od dwóch dni Tomasz Fill, rzecznik prasowy PKO BP nie potrafi wyjaśnić nam zaistniałej sytuacji.
Paragraf 67 jednego z regulaminów, które otrzymał Sikora mówi, że zmiany regulaminu oraz taryfy, dokonywane w czasie obowiązywania umowy są doręczane posiadaczowi rachunku wraz z podaniem dnia ich wejścia w życie oraz informacją o możliwości rozwiązania umowy przez posiadacza rachunku.

Zdj.: Jeśli bank nie zwróci mi nadpłaconej kwoty zgłoszę sprawę do sądu. Zależy mi nie na pieniądzach ale jedynie na tym, żeby był porządek – mówi Jerzy Sikora


Andrzej Czerny

 


 

Po opublikowaniu powyższego tekstu rzecznik prasowy udzielił naszej redakcji odpowiedzi:

 

1. Dlaczego nie poinformowano klientów o zmianie cennika za przelewy?

Przekazując Klientom informację o wdrożeniu nowego, zintegrowanego systemu informatycznego, skupiliśmy się przede wszystkim na zakomunikowaniu różnic funkcjonalnych, w tym różnic w obsłudze zleceń stałych i przelewów predefiniowanych. Jakkolwiek zabrakło w niej przykładów stawek cenowych, informacje te były i są możliwe do uzyskania bezpośrednio w oddziale, jak i pod numerem telefonu 0 801 302 302, o czym informowaliśmy Klientów w związku z wdrożeniami. Mając na uwadze dotychczasowe doświadczenia związane z procesem wdrożeń, rozważamy możliwość uzupełnienia informacji, która będzie przesyłana do naszych klientów z kolejnych oddziałów, w których będzie wdrażany nowy system.

Od redakcji: Jerzy Sikora otrzymał w Skoczowskim oddziale banku cennik, w którym kwota za stałe zlecenie zapłaty wynosi 1,50 zł.

2. Dlaczego w regulaminach (np. rachunku Superkonto) nie ma daty obowiązywania?

Brak w Regulaminie rachunku oszczędnościowo-rozliczeniowego, usług bankowości elektronicznej oraz karty debetowej w Powszechnej Kasie Oszczędności Banku Polskim Spółce Akcyjnej, nie jest uchybieniem. Z uwagi na fakt, iż jest on wprowadzany etapowo i obejmuje nowych oraz dotychczasowych Klientów oddziałów, w których został wdrożony nowy system, obowiązuje on zawsze od doręczenia zmian Klientowi, o ile Klient nie złoży innego oświadczenia.. Klient ma możliwość podjęcia swobodnej decyzji, co do dalszego posiadania rachunku w naszym Banku i prowadzenia na zmienionych warunkach. W przypadku gdy propozycja Banku nie spotka się z akceptacją ze strony Klienta, ma on możliwość rozwiązania umowy rachunku, za pisemnym wypowiedzeniem złożonym
w Oddziale w terminie jednego miesiąca od dnia otrzymania Regulaminu. Termin wypowiedzenia będzie liczony od dnia doręczenia wypowiedzenia do Oddziału.

Od redakcji: Pan Sikora nie dostał żadnej informacji dotyczącej zmian w prowadzeniu rachunku.

źródło: ox.pl
dodał: AC

Komentarze

0
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za komentarze internautów. Wpisy niezgodne z regulaminem będą usuwane.
Dodając komentarz, akceptujesz postanowienia regulaminu.
Zobacz regulamin
Musisz się zalogować, aby móc wystawiać komentarze.
Nie masz konta? Zarejestruj się i sprawdź, co możesz zyskać.
To również może Ciebie zainteresować:
Ostatnio dodane artykuły: