Zaloguj się
Jesteś nowy na OX.PL?
Zaloguj się
Jesteś nowy na OX.PL?
wiadomości

Kalendarz Pirelli w Cieszynie

W czwartek 26 listopada w Domu Narodowym w Cieszynie otwarto wystawę zdjęc z "Kalendarza Pirelli 2006". Ten najsłynniejszy kalendarz na świecie, jest jednym z najbardziej oczekiwanych wydarzeń w świecie fotografii i mody. Stanowi ekskluzywne połączenie sztuki i erotyzmu. Jest ikona naszych czasów, przedstawiającą zmieniające się kanony fotografii, mody i erotyki. Otrzymują go jedynie wybrani. W Polsce w tym roku było to tylko 160 osób. Wśród fotografowanych kobiet znalazły się w tym roku m.in. Jennifer Lopez, Kate Moss oraz Gisele Bundchen.

 

FOTORELACJA  Z OTWARCIA

 

18 listopada 2005 w Paryskiej Akademii Sztuk Pięknych odbyła się światowa premiera Kalendarza Pirelli 2006, od ponad czterdziestu lat obiektu kultu dla miłośników fotografii, piękna i przemian obyczajowych. Polska premiera miała miejsce w połowie grudnia w nastrojowych XVI-wiecznych wnętrzach Pałacu Prymasowskiego w Warszawie.

„The Cal” 2006 został stworzony przez angielsko-turecki duet. Mert Alas i Marcus Piggott to fotografowie
o światowej sławie specjalizujący się w portretach kobiet. Stworzyli oni przypominające lata sześćdziesiąte ujęcia sześciu niezwykle pięknych i zmysłowych kobiet w niepowtarzalnych lokacjach Riwiery Francuskiej.

Jennifer López debiutująca w Kalendarzu Pirelli 2006, Giselle Bündchen (wybrana do kalendarza z 2001 roku przez Mario Testino), Guinevere Van Seenus, Kate Moss (która zadebiutowała w słynnej edycji Herba Rittsa w 1994 roku), Karen Elson (bardzo młoda w edycji Herba Rittsa z roku 1999 pojawiła się również w 2001 roku w edycji Mario Testino) oraz Natalia Vodianova (która zadebiutowała w 2003 roku w edycji Bruce’a Webera, a także pojawiła się w Kalendarzu Pirelli 2004 Nicka Knighta). Wszystkie są nagie, seksowne i olśniewająco piękne na 27 zdjęciach tworzących najodważniejszą w historii edycję „The Cal”.

Uwodzenie i swoboda wyrazu są absolutnymi bohaterami Kalendarza Pirelli z 2006 roku. Ich mieszankę można podsumować w wyrażeniu „libres et puissantes” – „wyzwolone i silne”. Świadome swojej sławy i piękna sześć modelek nie krępuje się porzucić ubranie i pokazać w zmysłowych i intrygujących pozach. Ciało jest portretowane jako instrument siły: zmysłowość staje się delfinem na smyczy, albo kotem chroniącym się w ramionach nagiej, niegrzecznej dziewczynki. Prawdziwe współczesne ikony, pozujące
z bezgrzesznym profesjonalizmem, nawiązują natychmiastową nić porozumienia z dwoma fenomenalnymi fotografami.

Duet Alas-Piggott ma innowacyjny, uniwersalny styl. Elastyczność Merta perfekcyjnie łączy się z kreatywnością Marcusa, a rezultatem jest eleganckie i bardzo osobiste podejście do fotografii: prowokujące i bogate, w większości czarno-białe zdjęcia (z wyjątkiem subtelnych barw na okładce i na zdjęciach
z marca i listopada) przywołują nastroje Helmuta Newtona, oraz portretują oszałamiające, grzeszne kobiety. „Wszystko rozgrywa się wokół modelek, panuje całkowita swoboda. Kreujemy obrazy wymykające się wszelkim regułom,” Podkreśla Mert. „Robienie tych zdjęć było doświadczeniem gdzie wszystko zdawało się płynąć i było bardzo naturalne,” dodaje Marcus.

Niezwykłe scenerie wybrzeża Cap d’Antibes i Riwiery Francuskiej stwarzają nadzwyczajne warunki i są bardzo eleganckie. Morze, klify opadające do wody, luksusowe jachty i bajeczne wille ze wspaniałymi ogrodami są tłem dla tej edycji. Woda jest dominującym elementem podkreślającym lśniącą skórę i tworzącym niezwykłe efekty świetlne na mokrych ciałach, sprawiając, że są one jeszcze bardziej zmysłowe i kuszące.

Silna i seksowna monochromatyczność wzmacnia i uzupełnia efekt morza. Nowoczesne i oryginalne zdjęcia mają nastrój rodem z lat sześćdziesiątych i siedemdziesiątych. Ta świadomie zbudowana przez duet fotografów mieszanka tradycji i nowoczesności stwarza niepowtarzalność edycji i składa hołd historii i legendzie towarzyszącej Kalendarzowi Pirelli od wielu lat.

 


 


Nie tylko Kalendarz Pirelli
– teraz także film!

 

pobierz 30-sekundowy trailer

 



Pirellifilm to nowy, rewolucyjny projekt, którym firma Pirelli wkracza w świat filmu. Krótkometrażowe produkcje, ze znakomitą obsadą będzie można oglądać na stronie internetowej www.pirellifilm.com. W rolach głównych pierwszego odcinka „The Call” wystąpili John Malkovich i Naomi Campbell.

Pirellifilm to kolejny, obok kalendarza, projekt firmy Pirelli, który w oryginalny i niestandardowy sposób ma umacniać budzący emocje wizerunek firmy. Jako główny kanał dystrybucji dla Pirellifilm wybrano Internet – łatwo dostępne, szybkie i coraz popularniejsze narzędzie komunikacji. Internet, który ma nieograniczone możliwości, w przypadku Pirellifilm ma przejąć rolę standardowego kina. Nowy projekt Pirelli ma za zadanie wyznaczyć kolejny szlak w świecie rozrywki i komunikacji audiowizualnej. W sektorze, gdzie wszyscy skupiają się na telewizji, Pirelli wyznacza nowe trendy. Decydując się na Internet, który staje się dominującym narzędziem przekazywania informacji i interaktywnym źródłem rozrywki, Pirelli przekracza ramy tradycyjnej reklamy oraz rozrywki.

Pirellifilm to nowy projekt komunikacyjny włoskiego koncernu, który jest tworzony z myślą o kreowaniu kolejnego obiektu kultu pod marką Pirelli. Podobnie jak z Kalendarzem Pirelli, którego tajemnica sukcesu tkwi w tym co najlepsze (co roku, do jego powstania przyczyniają się najpiękniejsze modelki i najlepsi fotograficy). W przypadku Pirellifilm kolejne filmy będą powstały na bazie scenariuszy najznamienitszych reżyserów. Główne role zagrają największe gwiazdy światowego kina. Projekt został zaplanowany na kilka najbliższych lat, a każdy kolejny rok ma w odmienny sposób interpretować credo/motto Pirelli – „Moc pod kontrolą”.


Pirelli zawsze wyrażało się w sposób zdecydowany, kontrowersyjny i prowokujący. Dobrym przykładem są wspomniany już Kalendarz Pirelli, a także kampanie promocyjne z Carlem Lewisem i Ronaldo. Przed nowym projektem również postawiono poprzeczkę bardzo wysoko. Przykuwający uwagę, twórczy i międzynarodowy to słowa, które definiują cykl produkcji Pirellifilm. Każdy scenariusz musi spełniać trzy założenia: przede wszystkim ma prezentować ambitną twórczość, ma być ideą międzynarodową, a także ma wstrząsać publiczność swoją kontrowersyjną treścią i silnie oddziaływać na widza.

Pierwszy z cyklu film, The Call, to zapierający dech w piersiach dreszczowiec, utrzymany w mrocznym, gotyckim klimacie. W głównych rolach wystąpili John Malkovich i Naomi Campbell, a reżyserią zajął się Antoine Fuqua (reżyser takich produkcji jak „Training day” i nominowanego do Oskara „Króla Artura”). The Call opowiada o odwiecznej walce pomiędzy Dobrem a Złem, czyli ascetycznym Johnem Malkovichem i wcielająca się w rolę diabła, światową top modelką. Akcja kilkunastominutowego filmu toczy się w Watykanie.

Zanim rozpoczęto zdjęcia, scenariusz skonsultowano z Ojcem Johnem, który jest watykańskim łącznikiem Stolicy Apostolskiej z przemysłem filmowym. Ojciec John, który wcześniej był konsultantem “Pasji” Mela Gibsona, uznał The Call za wartościowy film, nie godzący w doktrynę i tradycję Kościoła. John Malkovich, aby lepiej przygotować się do roli i lepiej ją interpretować, również spotykał się z tą niezwykłą osobą. Dzięki tym spotkaniom wprowadzono kilka zmian do dialogów, co uczyniło film jeszcze bardziej realistycznym.

Pierwszy obraz z cyklu Pirellifilm nakręcono zeszłej jesieni w Rzymie. Za plan zdjęciowy posłużył szpital Santo Spirito i stary opuszczony magazyn. Większość zdjęć, trwających w sumie tydzień, wykonano w nocy, a faza postprodukcyjna, trwająca trzy miesiące, odbyła się już w hollywoodzkim studiu.
Zapraszamy na www.pirellifilm.com!

 

źródło: organizatorzy
dodał: AK

Komentarze

0
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za komentarze internautów. Wpisy niezgodne z regulaminem będą usuwane.
Dodając komentarz, akceptujesz postanowienia regulaminu.
Zobacz regulamin
Musisz się zalogować, aby móc wystawiać komentarze.
Nie masz konta? Zarejestruj się i sprawdź, co możesz zyskać.
To również może Ciebie zainteresować:
Ostatnio dodane artykuły: