Zaloguj się
Jesteś nowy na OX.PL?
Zaloguj się
Jesteś nowy na OX.PL?
wiadomości

Na wycieczkę do rezerwatów przyrody

25 marca przy sprzyjającej wiosennej pogodzie uczniowie Szkoły Podstawowej w Hażlachu, wybrali się na wycieczkę przyrodniczą do cieszyńskich rezerwatów przyrody. W czasie blisko 3 godzinnej wędrówki pod okiem opiekunek szkolnych Jadwigi Kolondry oraz Patrycji Grzybek i instruktora ochrony przyrody PTTK Jana Machaly, mieli okazje podziwiać budzącą się do życia przyrodę w rezerwatach Lasku Miejskiego Nad Olza i Puńcowką.

Uczestnicy zapoznali się z pomnikami przyrody występującymi w Parku Pod Wałką i na ścieżce dydaktyczno-przyrodniczej Nad Młynówka. Poznali również walory przyrodnicze użytku ekologicznego Łęg Nad Puńcówką, jazzy na Puńcówce i Młynówce oraz zabytkowy młyn wodny przy ul. Bolko Kantora.

Ozdobą wycieczki była ukazująca się cieszynianka wiosenna i związana z nią legenda oraz zawilec gajowy i czosnek niedźwiedzi. Uczniowie poznali też miejsce pamięci narodowej, jakim jest pomnik poświęcony ofiarom II Wojny Światowej Pod Wałką. Kończąc wyprawę dzieci odpowiadały na pytania prowadzącego. Nie obyło się bez pamiątkowych folderów promocyjnych związanych z cieszyńską przyrodą.

Celem wycieczki było poznanie walorów przyrodniczo krajobrazowych oraz promocja odznaki Turysta Przyrodnik PTTK. Wszyscy wpisali sobie po 29 pkt do książeczek przyrodniczych.

- Zachęcam również inne szkoły do podobnych wycieczek na przykład do Ośrodków Edukacyjnych w Ustroniu, Istebnej czy Jaworzynce oraz na inne ścieżki przyrodnicze w powiecie – podkreśla Jan Machała Przewodniczący KOP PTTK Beskid Sląski w Cieszynie.


(bsk)
 

źródło: ox.pl
dodał: BSK

Komentarze

0
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za komentarze internautów. Wpisy niezgodne z regulaminem będą usuwane.
Dodając komentarz, akceptujesz postanowienia regulaminu.
Zobacz regulamin
Musisz się zalogować, aby móc wystawiać komentarze.
Nie masz konta? Zarejestruj się i sprawdź, co możesz zyskać.
To również może Ciebie zainteresować:
Ostatnio dodane artykuły: